25/05/2025

El Patronat de Turisme ha desplegat un complet dispositiu d'acolliment amb motiu de l'arribada del primer creuer de l'any a la ciutat. El vaixell ‘Deutschland’, de la companyia alemanya Phoenix Reisen, ha atracat este matí en el moll de creuers amb més de 400 passatgers a bord, que han sigut rebuts amb una cuidada proposta turística orientada a mostrar els principals atractius de Castelló i generar un impacte positiu en l'economia local.
Amb l'objectiu de facilitar la mobilitat i millorar l'experiència dels visitants, el Patronat ha posat en marxa autobusos llançadora gratuïts que connecten el port amb punts clau com el centre històric, les platges i el Grau, permetent als turistes conéixer en poques hores la riquesa patrimonial, cultural i paisatgística de la ciutat.
A més, s'ha disposat un equip d'informadors turístics, tant en el punt de recepció com a bord dels propis autobusos, per a orientar als visitants i oferir-los recomanacions personalitzades sobre què fer i què visitar. També s'han distribuït fullets multilingües i material informatiu amb rutes, monuments i propostes gastronòmiques i comercials.
La regidora de Turisme, Arantxa Miralles, ha assistit a la recepció oficial del capità del creuer, a qui ha donat la benvinguda en nom de la ciutat i li ha entregat com a obsequi institucional una figura ceràmica del Fadrí, símbol patrimonial de Castelló.
“Des del Patronat de Turisme hem preparat una experiència de benvinguda que posa en valor la nostra ciutat i que busca generar una repercussió directa en l'activitat econòmica local”, ha assenyalat Miralles. En este sentit, ha indicat que “estos creuers representen una oportunitat per a atraure visitants internacionals, fomentar el consum en comerços i locals, i projectar una imatge positiva de Castelló com a destinació turística mediterrània”.
L'arribada del ‘Deutschland’ inaugura la temporada de creuers a Castelló, una línia de treball en la qual el Patronat de Turisme treballa en col·laboració amb el Port de Castelló i amb el sector turístic local, amb l'objectiu de posicionar a Castelló com un destí atractiu per a les rutes del Mediterrani occidental.